Framgångsrik.

Måste skriva av mig lite :)

När jag kom hem från Öland i Augusti har det känts konstigt i min vardag. Som om jag inte riktigt har kommit in i samma rytm som jag hade förut. Mina vänner pluggar på annat håll än vad jag gör. Alla vill olika saker och går olika vägar i livet. Vissa känner sig redo att flytta, andra inte. Vissa håvar in stora summor med pengar och andra lever fattigt studentliv.
jag fick en chock igår när jag tittade på mitt kontoutdrag som jag har gömt för mig själv innan. Jag vet att jag tycker om att dra mitt kort i affärer, och det är ju roligt att shoppa. Jag är ju inte mer än en normal tjej? Jag vet att mina pengar tar slut fort.. om jag inte skärper mig. Det har gått över gränsen nu. Jag har gett mitt kontokort till pappa, han får ta hand om det tills jag har lärt mig helt enkelt. Och till jag har en månadsinkomst. Men var finns jobben? Jag sitter varje dag och letar, söker och ringer. Det är svårt att få jobb. Speciellt när jag bara har haft tre jobb sen tidigare. Telemarketing, Äldreboende och Restaurang.
Jag tjänade rätt mycket pengar i somras som jag sa till mig själv att jag skulle använda till en resa, och till shopping för att unna mig något. Det är precis vad jag spenderade mina pengar på också. Jag var på Rhodos med Victor, vilket inte kunde bli en bättre resa!
Igår var jag ju i chocktillstånd angående mitt kontoutdrag, emn jag deppar inte idag! Jag tar dagen som den kommer. Nu har jag ju lärt mig. Jag gick över gränsen och kommer ha koll på min ekonomi i fortsättningen. Jag vill ju vara mer självständig, trots att mamma säger till mig att jag är det. Jag är duktig och jag kan bli framgångsrik om jag bara vill. Jag kan göra mina drömmar sanna. Jag kan läsa vidare på mode om jag vill, vilket jag tror jag vill.
Just nu vill jag ha ett jobb på vardagarna. Jag måste ha något att göra. Jag blir rastlös, jag tänker, jag känner mig värdelös när jag inte får något jobb. Man ska alltid försöka hålla uppe den gnistan när någonting kul eller spännande händer. Ta hand om de människor i sin närhet som man bryr sig om. Familj, pojvän, vänner! Träna och dansa. Dansen var roligare i den andra gruppen, men det är bara för jag inte kommit in i denna gruppen riktigt än. Men jag brinner ju för att dansa, det har jag alltid gjort och kommer alltid göra. Studera, göra mina hemuppgifter i skolan så jag klarar denna kursen med bravu!

Så för att peppa mig själv:
YASHA DU ÄR JÄTTEBRA, ÄLSKAD, DUKTIG, SJÄLVSTÄNDIG, ANSVARSFULL, EN BRA DOTTER, FLICKVÄN, KOMPIS OCH MATTE. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0